Identyfikacja firmy – na co to komu potrzebne?

Weź udział w Olimpiadzie Mikołajkowej

Identyfikacja firmy – na co to komu potrzebne?

druk cyfrowy

Wizytówka dla przedsiębiorcy jest elementem niewielkim, ale szczególnym. Potrzebujemy jej w chwili, gdy już udało nam się nawiązać osobisty kontakt z kontrahentem czy potencjalnym nabywcą naszych dóbr lub usług, i potrzebujemy, by osoba ta w razie potrzeby mogła nawiązać z nami kontakt.

monitor dotykowyZapisywanie numeru telefonu na karteczce to może skuteczny sposób w przypadku podrywania dziewczyny w barze, jednak zupełnie amatorski i nie przystający w biznesie.

Gdy wręczamy komuś wizytówkę to nie po to, by zachęcić tę osobę do podjęcia współpracy z nami, czy skusić ją niskimi cenami naszych wyrobów. Prezentacji naszych usług dokonaliśmy już osobiście, i to na jej podstawie klient zechce się z nami skontaktować.

Wizytówka musi mu jedynie kontakt ułatwić, a zatem to, co jest na niej zamiesczczone to jedynie identyfikacja firmy czyli jej logo, logotyp, charakterystyczne symbole kojarzące się bezpośrednio z tą marką, oraz dane kontaktowe do właściciela wizytówki. Wszystko musi być ułożone przejrzyście, napisane wyraźną czcionką na dobrym tle, by klient bez problemów mógł odczytać te dane i skorzystać z nich. W agencjach reklamowych podczas wykonywania identyfikacji wizualnej firmy robi się także projektowanie wizytówek, i musimy przy tym pamiętać, że wizytówka to nie jest mikroskopijna wersja ulotki, ani prezentacja naszych usług. Jest na niej zawarta jedynie identyfikacja wizualna firmy czyli firmowe barwy, logo, ewentualnie slogan reklamowy, oraz dane kontaktowe.

To właśnie identyfikacja sprawia, że na wizytówce nie potrzebujemy żadnego dodatkowego tekstu – klient patrząc na nią będzie wiedział, od kogo dostał wizytówkę, czyim przedstawicielem jest jej właściciel, i czym zajmuje się firma. Nie musi na tym etapie wiedzieć, że mamy tanie usługi czy nowe produkty – do tego służą ulotki, foldery czy katalogi reklamowe.